کد خبر: ۱۵۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این عدد گزارش شده تلفات کرونا در روسیه بوسیله سازمان آمار این کشور بیش از دو برابر رقمی است که کارگروه کروناویروس دولت همیشه اعلام می‌کند.

ارقام روساست نشان می‌دهند که روسیه از لحاظ شمار درگذشتگان کرونا در مقام سوم جهان پس از آمریکا و برزیل قرار دارد.

روساست که به طور گاه‌به‌گاه و با تاخیر زمانی آمار کرونا را اعلام می‌کند، می‌گوید تا آخر ژانویه ۲۰۰۴۳۲ مرگ ناشی از این بیماری را ثت کرده است.

ارقام تلفات کرونا بر اساس کارگروه کروناویرس دولت روسیه که روزانه اعلام می‌شود تا روز جمعه به ۸۸۲۸۵ بالغ شده بود.

مقامات روسیه قبلا گفته‌اند که ارقام روساست کاملتر است و داده‌های مربوط به گزارش‌های کالبدشکافی را که در تلفات روزانه وارد نمی‌شوند، شامل می‌شوند.

تلفات کرونا بر اساس ارقام روسات در ماه ژآنویه ۳۷۱۰۷ مورد است که بیش از دو برابر ۱۶۰۶۴ مورد مرگ گزارش‌شده بوسیله کارگروه کرونا برای این ماه است.

مقامات روسیه سال پیش در نخستین موج پاندمی منع رفت‌وآمد اعلام کردند، اما در ماه سپتامبر (شهریور) که دوباره شیوع کرونا شروع به افزایش کرد، دوباره اعلام قرنطینه نکردند. آمار رسمی در هفته‌های بیانگر کاهش شیوع کرونا است و مقامات به طور محتاطانه‌ای از بهبودی وضعیت سخین می‌گویند.

سرگئی سوبیانی، شهردار مسکو روز جمعه گفت که کارت‌های حمل‌ونقل عمومی از روز دوشنب برای افراد بالای ۶۵ سال از حالت مسدودشده خارج می‌شود، هر چند او مردم را تشویق کرد که پس از ترک خانه به مراکز واکسیناسیون بروند.

روسیه واکسیناسیون عمومی در این کشور را با واکسن اسپوتنیک V آغاز کرده است، اما تا به حال فقط ۵ میلیون نفر از جمعیت ۱۴۴ میلیون نفری این کشور واکسن دریافت کرده‌اند.

تاتیانا گولیکووا، معاون نخست‌وزیر روسیه روز جمعه اعلام کرد که مرگ‌های ناشی از کرونا در سراسر این کشور در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه ۲۱.۷ درصد کاهش یافته است.

روسیه روز جمعه ۱۱۰۲۴ مورد جدید کرونا شال ۱۷۵۷ مورد در مسکو گزارش کرد و شمار مواد ابتلا به کرونا از هنگام شروع پاندمی به ۴۳۰۱۱۵۹ مورد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار